Sari la conținut


Beneficiile merelor pentru sanatate

Beneficiile merelor pentru sanatate, care te vor face cu siguranta sa incerci sa mananci cel putin un mar (sau mai multe) pe zi cand vei afla unde duce consumul acestor fructe. Merele sunt al doilea cel mai consumat fruct la nivel mondial datorita disponibilitatii lor pe scara larga.

Nu trebuie sa fii un mare nutritionist pentru a realiza ca acestea sunt bune intodeauna, mai ales ca un astfel de consum, conform specialistilor, poate reduce riscul bolilor cronice ale inimii, creierului, sistemului gastrointestinal, oaselor si ochilor.

Beneficiile merelor pentru sanatate

Exista de multa vreme zicala cum ca „un mar pe zi il tine pe doctor departe”, postata si in articolul Marul mai eficient decat cafeaua, de acea, pentru a intelege cum merele ajuta sanatatii, iata cateva dintre beneficiile consumului acestor fructe.


Imbunatateste sanatatea intestinala

Deoarece merele contin pectina, ele hranesc bacteriile intestinale bune din microbiomul colonului.
Hranind aceste bacterii bune, merele mentin intestinul sanatos si ofera organismului miscari regulate ale intestinului si imunitate sporita.

Ajuta la reglarea intestinala

Consumul de mere ajuta la reglarea miscarilor intestinale, deoarece cojile de mere sunt surse excelente de fibre solubile care absorb apa, transformand-o intr-o substanta asemanatoare gelului, incetinand astfel digestia si prevenind diareea. Pe de alta parte, contin si fibre insolubile, care inmultesc scaunele si permit alimentelor sa treaca prin intestine, prevenind rapid constipatia.

Ajuta la scaderea tensiunii arteriale

S-a stabilit ca merele nu sunt o sursa completa de potasiu, dar atunci cand sunt consumate impreuna cu o dieta sanatoasa, potasiul din mere poate permite o tensiune arteriala normala. Acest lucru se datoreaza faptului ca potasiul relaxeaza vasele de sange, scazand astfel tensiunea arteriala.

Ajuta la scaderea colesterolului

Fibrele solubile din mere nu numai că ajuta la digestie, dar ajuta si la scaderea nivelului de colesterol. Mai ales ca o scadere a colesterolului duce la reducerea riscului de boli de inima, accident vascular cerebral, diabet de tip 2 si hipertensiune arteriala.


Poate mentine sanatatea creierului

Consumul de mere poate mentine sanatatea creierului, deoarece polifenolii din mere pot proteja creierul de boli precum Alzheimer si Parkinson si de pierderea memoriei cauzata de varsta.

Poate ajuta la pierderea în greutate

Consumul a cateva felii de mar cu coaje, incetinesc digestia, inducand un sentiment de satietate (saturare), un aspect care poate reduce senzatia de foame si poate preveni supraalimentarea. Insa pentru cat timp este valabil acest lucru, inca nu s-a dovedit.

Poate ajuta sanatatea ochilor si vederea

Dupa cum se stie, sanatatea ochilor este la fel de importanta precum si multe organe ale corpului. Consumul de mere fac ochii sa fie mai puternici, sanatosi si imbunatateste vederea, prin previnea aparitiilor anumitor probleme si afectiuni.

Previne anemia

Consumul de mere previne anemia, deoarece merele contin o cantitate considerabila de fier. Prin cresterea numarului de globule rosii din organism, merele nu numai ca previn anemia, dar asigura si oxigenarea corespunzatoare a sistemelor din organism, fapt ce duce la o mai buna circulatie a sangelui si la functionarea corespunzatoare a organelor din corp.

Consum de mere bun pentru oase si dinti

Merele sunt surse grozave de minerale. Contin bor, potasiu, calciu si cantități destul de multe de zinc, iar acestea sunt necesare pentru sanatatea oaselor. Antioxidantii din mere pot preveni/intarzia osteoartrita, osteoporoza si alte boli osoase.

Sucul de mere cu zahar poate contribui la aparitia cariilor dentare, insa merele proaspete sunt mai putin probabil sa provoace astfel de probleme. Aceste fructe fibroase cresc salivatia si neutralizeaza mediul acid din gura, iar mestecarea unui mar in gura reduce cariile.

Poate reduce riscul de cancer

Studiile clinice sugereaza ca un consum de mere reduce riscul de cancer. Astfel, consumul ridicat al acestor fructe poate reduce riscul de cancer pulmonar, colorectal si tractului gastrointestinal. Flavonoidele din mere au al doilea cel mai inalt nivel de putere antioxidanta dintre toate fructele. Cojile de mere au o capacitate antioxidanta puternica, reusind oprirea producerii de substante reactive/toxice. Unele studii clinice au demonstrat ca incidenta tumorii la subiecti a fost redusa cu 17% cand acestia au consumat cate un mar pe zi timp de peste 24 de saptamani.

Numar de mere consumate intr-o zi

Beneficiile merelor pentru sanatate, avand in vedere aportul de fibre din alte surse, cum ar fi legume, sucuri si carne, prin consumul a 2-3 mere de dimensiuni mici, sau un mar de marime medie-mare pe zi, par a fi ideale. Daca se consuma mai mult de atat, este posibil sa apara efecte secundar periculoase si incomode. Mancatul prea multor mere poate duce la tulburari digestive din cauza continutului de zahar sau fructoza din acest fruct. Fructoza este un tip de carbohidrati care se gaseste in multe fructe si poate provoca tulburari gastro-intestinale.

Merele sunt intotdeauna un plus binevenit la oricare masa, iar daca ai aflat despre beneficiile merelor pentru sanatate, pe care acest fruct le aduce organismului uman, este bine sa ti cont de ele.
Beneficiile Merelor Pentru Sanatate

Ramai conectat cu acest blog de articole, prin a deveni un urmaritor al paginii din Facebook si comenteaza articolele in pagina, dar, distribuie si prietenilor pentru o mai buna cunoastere si informare.

Home
Articole
Adauga
Promovare
Timp Liber